27–28
травня на базі Івано-Франківського інституту післядипломної
педагогічної освіти відбувається підсумкова конференція щодо
впровадження проекту “Шкільна Академія Підприємництва”.
Захід передбачає ознайомлення
з напрацюваннями Клубів підприємництва, психологічної та економічної
науки і практики; популяризацію діяльності Клубів; пошук шляхів
підвищення ефективності діяльності працівників психологічної служби і
вчителів економіки системи освіти в напрямі розвитку підприємницьких
здібностей дітей; ознайомлення з інноваційними методами та формами
роботи практичного психолога та вчителя економіки через проведення
майстер-класів.
Перехід нашої країни до ринкової економіки висуває актуальну проблему сучасності – формування готовності молоді до адаптації в умовах соціально-економічного життя, що змінюється. Ця проблема може бути вирішена тільки за умови розвитку у молоді підприємницьких здібностей, які забезпечуватимуть досягнення реальних успіхів в будь-якій галузі, обраної ними професійної діяльності.
Молодь
– особлива група населення. Її відрізняє від старших поколінь здібність
до більш швидкої і менш хворобливої адаптації до змінних зовнішніх умов
діяльності, у тому числі до умов праці; більш висока якість і більш
сучасний рівень знань, динамічність, гнучкість, здібність до сприйняття і
продукування нового. Саме здатність швидко пристосуватися до обставин
середовища, що змінюються, дає їй можливість не тільки краще за інші
категорії населення освоювати досвід попередніх поколінь, але і активно
модернізувати суспільство.
Управління
процесом і сам процес адаптації підлітків до навколишньої “ринкової”
дійсності значною мірою належить системі освіти. У ринкових відносинах
професійні навчальні заклади повинні не просто підготувати своїх
випускників до дорослого життя, але й дати їм певний обсяг знань і
умінь, які підвищили б конкурентоспроможність на ринку праці, сприяли
зайнятості в народному господарстві, розвитку підприємницьких рис
особистості.
З
цією метою 2012–2013 рр. в Івано-Франківській області впроваджувався
проект “Шкільна Академія Підприємництва”. Його мета – розвиток в учнів і
вчителів підприємницької культури, компетенцій, необхідних для
досягнення успіху в бізнесі або професійній кар’єрі, обмін досвідом із
впровадження у шкільну практику діяльність, пов’язану з розвитком
професійної активізації і підприємництва.
У
межах проекту було створено 10 клубів підприємництва, керівниками яких є
практикуючі психологи та вчителі економіки загальноосвітніх навчальних
закладів. У цих клубах діти розвивають власні підприємницькі здібності,
отримують досвід щодо створення та функціонування різних підприємств, на
практиці знайомляться з законами економіки. Навчання в клубах проходить
у вигляді тренінгів та ділових ігор.
Для впровадження проекту чимало зусиль доклали працівники інституту післядипломної педагогічної освіти: Світлана Подолюк, методист лабораторії природничо-математичних дисциплін (керівник проекту); Мирослав Білогубка, завідувач центру інформаційних технологій; Людмила Підлипна, директор обласного центру практичної психології та соціальної роботи.
Підприємницькі
здібності можна вважати особливим видом людського капіталу,
представленого діяльністю з координації і комбінування всіх основних
чинників виробництва.
Тому
важливо саме в підлітковому віці розвивати підприємницькі здібності, а
досвід роботи дітей в таких клубах може сприяти успішному старту
підприємницької кар’єри.
Немає коментарів:
Дописати коментар